Sprawdzone pomysły na gadżety firmowe – zadbaj o pozytywny odbiór swojej marki!
Reklamowe gadżety mogą być doskonałym nośnikiem reklamy, ale mogą być także antyreklamą i bezsensownym wydatkiem uszczuplającym firmowy budżet. Dziś więc chcielibyśmy napisać o tym, w jaki sposób dopasować rodzaj gadżetów firmowych do charakteru prowadzonej działalności. Jeżeli więc aktualnie planujecie podjęcie działań promocyjnych w firmie, to ten artykuł jest właśnie dla Was – zapraszamy do lektury!
Stawiaj na funkcjonalne gadżety reklamowe
Gadżety firmowe są jednym z podstawowych nośników reklamy stosowanych przed przedsiębiorców. Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego niektóre z nich następnego dnia po targach znikają gdzieś w otchłani naszej szuflady, a z innych zdarza nam się korzystać na co dzień? Dzieje się tak ze względu na dwa aspekty gadżetu reklamowego – funkcjonalność oraz jakość wykonania. Na drugiej z wymienionych nie będziemy się na razie skupiać, bo wspomnimy o niej w akapicie poniżej. Jeżeli mowa o funkcjonalności, to zadbaj o to, aby dany gadżet faktycznie był dla posiadacza użyteczny. Oczywiście dobrym przykładem są na przykład długopisy, mogą być to na przykład również zapalniczki czy chociażby mini poziomnice, jeżeli nasza firma należy do branży narzędziowej czy na przykład budowlanej. Taki gadżet zawsze sprawdzi się lepiej niż kolejny breloczek.
Wybieraj jakościowe gadżety reklamowe
Postaw na wysoką jakość wykonania gadżetów. Jeżeli Twój firmowy długopis wypisze się po trzech urzyciach, to jak myślisz, jakie zdanie będzie miał jego użytkownik na temat Twojej firmy? Pytanie to można uznać za retoryczne, dlatego płynnie przechodzimy do kolejnej zasady.
Dopasuj rodzaj gadżetów do grupy docelowej
Faktycznie – jeżeli realizujesz działania w branży zabawkowej czy edukacyjnej dla najmłodszych, to gadżet taki jak mały samochodzik czy nawet figurka funko pop Harry Potter z pewnością ucieszy osobę z Twojej grupy docelowej. Co jednak z taką zabawką miałaby zrobić bezdzietna osoba działająca w branży ubezpieczeniowej? Najprawdopodobniej wrzuci ją do szuflady lub położy gdzieś na półce i zapomni o nazwie firmy, od której przedstawiciela ją otrzymał.
Gadżety firmowe kreują wizerunek Twojej marki
Pamiętaj, że każdy gadżet jest wizytówką Twojej firmy i ich odbiór ma zawsze wpływ na postrzeganie marki, którą reprezentują. Dlatego właśnie wspomnieliśmy o wysokiej jakości i funkcjonalności gadżetów reklamowych. Teraz nadmienimy jeszcze o tym, ekogadżety firmowe mogą także przyczynić się do kreowania proekologicznego wizerunku Twojej marki. Jeżeli więc postanowisz skorzystać z gadżetów produkowanych z przetworzonych tworzyw, to koniecznie dyskretnie i z umiarem podkreślaj to tam, gdzie to tylko możliwe. Niech pracownicy wiedzą, że prowadzisz firmę w zgodzie ze środowiskiem naturalnym – w takiej sytuacji chętniej sięgną po produkty właśnie z Twojej oferty.